Trening w domu – wady i zalety

Mania odchudzania dosięgnęła już wszystkich. Jedni wybierają siłowni, inni trening na świeżym powietrzu, są też tacy, którzy preferują ćwiczenia w zaciszu swojego domu. Efekty nie zależą od miejsca, tylko od systematyczności i determinacji. 

Zaletą ćwiczeń w domu jest to, że możesz je robić kiedy tylko masz na nie czas i ochotę. Nic cie nie ogranicza. Nie musisz wychodzić z domu, jechać nieraz i na drugi koniec miasta żeby chwilę poćwiczyć. Oszczędzasz więc dużo czasu, i pieniędzy. Nie wydajesz na dojazd i karnet, a zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na nowe akcesoria do uprawiania sportu w domu, takie jak hantle czy taśma do ćwiczeń. Jeśli nie wiesz jak zabrać się za ułożenie treningu, wystarczy, że włączysz sobie filmik w internecie i możesz trenować wybrane partie ciała kiedy tylko zechcesz. Nie potrzebujesz wymyślnych sprzętów, zazwyczaj wystarczy karimata, ciężarek oraz guma do ćwiczeń, dzięki którym Twoje treningi będą urozmaicone i bardziej efektywne.

Wady treningu w domu to bark trenera, który w razie konieczności pokaże Ci jak powinna wyglądać prawidłowa technika i skoryguje twoje błędy. Dodatkowo, czasem zbyt mała przestrzeń mieszkania nie pozwala na pełną swobodę ruchów. Dostęp do profesjonalnych sprzętów, również może stanowić problem. Czasem motywacją okazuje się także zakup karnetu. W momencie gdy nic nie tracimy bo swoją „siłownię” mamy w domu, często odpuszczamy.

Ćwiczenia w domu mają swoje wady i zalety. Jednak warto przemyśleć tą formę aktywności, często od treningu w domu, możemy rozpocząć swoją przygodę ze sportem. Dla początkujących jest to świetna opcja na zmianę dotychczasowego stylu życia.