Wskakuj na rower i jedź po zdrową sylwetkę!

Marzysz o pięknej i smukłej figurze, a przy tym chcesz zachować zdrowie i młody wygląd? Rower działa jak prawdziwy eliksir siły i młodości. Nie wierzysz? Zapytaj lekarzy, którzy potwierdzają, że wystarczy jeździć przez godzinę dziennie, by zrzucić niepotrzebne kilogramy, wzmocnić mięśnie nóg, a przy tym wyrzeźbić ciało. Nadal zastanawiasz się, ile jest prawdy w tego typu stwierdzeniach? Nie czekaj i już dziś wskakuj w odzież na rower szosowy i gnaj ku swoim marzeniom o pięknej sylwetce. Pamiętaj, że zdrowie to podstawa, dlatego warto o nie dbać w każdym wieku, zaczynając od najmłodszych lat. Wprowadź wśród Twojej rodziny nawyk codziennej jazdy rowerem. Naucz Twoje dzieci dbać o zdrowie i kondycję fizyczną.

Jeśli teraz będziesz żyć aktywnie, Twój organizm za parę lat odwdzięczy Ci się. Mimo upływu lat będziesz czuć się młody i w doskonałej formie. Gdy postanowisz już wybrać się na rower wybieraj nie tylko znane, proste drogi, ale wybierz się również na nieznane ścieżki. Dowiaduj się o miejscach, które mijasz. W ten sposób przejażdżka będzie jeszcze bardziej przyjemna. Ciesz się wspaniałą pogodą oraz towarzystwem przyjaciół oraz rodziny, których zaprosisz we wspólną podróż. Weź ze sobą bidon z filtrem! Kiedy będziesz spragniony, wystarczy, że sięgniesz po niego i w szybki sposób ugasisz pragnienie. Pamiętaj, uzupełnianie płynów jest bardzo ważne, zwłaszcza, gdy wybieramy się w długą podróż. Zapobiegaj odwodnieniu pijąc co najmniej 1,5-2 litry wody dziennie. Tyle bowiem wynosi nasze dzienne zapotrzebowanie na płyny.

Odzież na rower treningowy – jak wybrać

Rower treningowy to świetna sprawa, jeśli nie lubimy jeździć w zimnie i deszczu. Pytanie brzmi – jak wybrać rower treningowy?Jakie cechy są ważne? Najpopularniejszy rower treningowy to rower pionowy, który przypomina klasyczną jazdę na rowerze. Świetnie sprawdza się przy ćwiczeniu mięśni nóg. A dodatkowo taki rower nie ma zbyt wygórowanej ceny i zajmuje mało miejsca. Istnieją także poziome rowery treningowe, wtedy pozycja ćwiczenia jest niemal leżąca. Taki rower sprawdza się dla osób starszych, a także dla tych, które mają problemy z kręgosłupem. Istnieją także rowery spinningowe, które pozwalają na intensywny trening interwałowy. Jest to dobry wybór dla bardzo aktywnych osób.

W przypadku jazdy na rowerze ważny jest odpowiedni ubiór. Jaka odzież na rower jest najlepsza? Podstawową kwestią jest odpowiednia wkładka w spodenkach, która zapewnia komfort podczas siedzenia na twardym siodełku. Strój na rower może być dopasowany i taki preferują aktywni cykliści, ponieważ zmniejsza opór powietrza. Niektórzy wolą przewiewne materiały. Warto jednak zwrócić uwagę, żeby materiał był oddychający, odprowadzający wilgoć z ciała. Długość spodenek czy rękawów jest dowolna, ale zwłaszcza gdy jeździmy na klasycznym rowerze, nie używać zbyt długi spodenek, ponieważ mogą brudzić się od łańcucha. W odzieży na rower przydatne są kieszonki na plecach koszulek lub kurtek, w które można schować telefon, klucze czy dokumenty. Warto wybierać odzież dobrej jakości, która posłuży dłużej niż jeden sezon.

Jak schudnąć z brzucha i ud?

Masz już dość zwisających fałd tłuszczu? Denerwujesz się, gdy widzisz, że Twoje boczki stale się poszerzają i nie masz już zupełnie pomysłu na to, jak radzić sobie z tego rodzaju problemem? Nie masz już cierpliwości do restrykcyjnych diet i zupełnie nie chcesz już ćwiczyć wiele godzin w pogoni za idealną sylwetką? Czy testowałeś lub testowałaś już ćwiczenia na brzuch, które sprawią, że poczujesz się o wiele zdrowszy i smuklejszy? Jeśli nie, nie czekaj z założonymi rękami i już teraz bierz się za siebie i ćwicz swoje ciało. Przy okazji możesz przetestować także ćwiczenia na uda, które pozwoli Ci zmniejszyć obwód Twoich nóg nawet o kilka centymetrów w zaledwie kilka tygodni. Planujesz wyjechać na wakacje, ale sen z powiek spędza Ci Twoje nieidealne ciało?

Nie martw się na zapas. Weź się za siebie i ćwicz, by pozbyć się brzydkiej oponki czy też nadmiaru tłuszczyku z brzucha. Jakie są korzyści płynące ze zrzucenia nadmiaru kilogramów? To przede wszystkim lepsze samopoczucie. Zauważ, że wcześniej, gdy miałaś wyższą wagę czułaś się niedobrze ze sobą. Teraz czujesz się o wiele piękniejsza i atrakcyjniejsza i taka jesteś, ponieważ wysyłasz od siebie pozytywne komunikaty. Prawda, że zgodzisz się z tym stwierdzeniem, że jesteś teraz najlepszą wersją siebie? Po drugie: gdy chudniesz pozbywasz się także niepotrzebnie zalegającego w Twoim organizmie tłuszczu i cholesterolu. Jeśli więc chudniesz w zdrowy sposób Twój organizm jest także zdrowszy. Nie masz nadmiaru cholesterolu i nie grożą Ci związane z nim choroby.

Naprzeciw popularności piłki nożnej…

Od lat powstają żarty na temat futbolu. Sport ten jest mało męski. Sama rozgrywka dłuży się w nieskończoność, a do tego jest często pozbawiona naturalnego dynamizmu. W jakiś sposób piłka nożna opanowała jednak nasz kraj. To najczęściej oglądana dyscyplina, o której co nieco wie każdy z nas. Mecze reprezentacji przyciągają tłumy. Wydarzenia w okolicy również są owiane konkretną aurą emocji.

Zdaje się, że w tych warunkach ciężko o nawiązanie równej walki. Koszykówka oraz inne sporty muszą znaleźć się naturalnie w cieniu ,,kopanej” . Miłośnicy piłki rzucanej do kosza podkreślają zalety uprawianej dyscypliny. Wynik zmienia się w sposób ciągły. Całość jest fizyczna, kontaktowa oraz bezkompromisowa. Co ciekawe, faule przyznaje się również za zwykłe symulowanie, tak częste wśród piłkarzy nożnych.

Niestety, ale inne sporty zespołowe są w naszym kraju popularne tylko podczas dużych imprez sportowych. To lekkie generalizowanie, ale ciężko inaczej określić liczbę widzów, których przyciąga siatkówka lub piłka ręczna. Kluby narzekają na zarobki oraz ilość sprzedawanych karnetów. Pod względem marketingu jest to istna przepaść.

Tym ciekawiej prezentuje się ogólny trend, towarzyszący rozgrywkom międzynarodowym. Nasi siatkarze należą do światowej czołówki. Na mecze kadry wybierają się tysiące kibiców. Podobnie jak na starcia naszych szczypiornistów. Dlaczego nie można tego przełożyć na klubowe podwórko?

Zdaje się, że starcia międzynarodowe są uniwersalne oraz rzadkie. Grono osób szukających rozrywki na co dzień, sięga raczej po kolejne mecze piłkarskie. Tracąc tym samym zainteresowanie innymi formami rozrywki.

Trening w domu – wady i zalety

Mania odchudzania dosięgnęła już wszystkich. Jedni wybierają siłowni, inni trening na świeżym powietrzu, są też tacy, którzy preferują ćwiczenia w zaciszu swojego domu. Efekty nie zależą od miejsca, tylko od systematyczności i determinacji. 

Zaletą ćwiczeń w domu jest to, że możesz je robić kiedy tylko masz na nie czas i ochotę. Nic cie nie ogranicza. Nie musisz wychodzić z domu, jechać nieraz i na drugi koniec miasta żeby chwilę poćwiczyć. Oszczędzasz więc dużo czasu, i pieniędzy. Nie wydajesz na dojazd i karnet, a zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na nowe akcesoria do uprawiania sportu w domu, takie jak hantle czy taśma do ćwiczeń. Jeśli nie wiesz jak zabrać się za ułożenie treningu, wystarczy, że włączysz sobie filmik w internecie i możesz trenować wybrane partie ciała kiedy tylko zechcesz. Nie potrzebujesz wymyślnych sprzętów, zazwyczaj wystarczy karimata, ciężarek oraz guma do ćwiczeń, dzięki którym Twoje treningi będą urozmaicone i bardziej efektywne.

Wady treningu w domu to bark trenera, który w razie konieczności pokaże Ci jak powinna wyglądać prawidłowa technika i skoryguje twoje błędy. Dodatkowo, czasem zbyt mała przestrzeń mieszkania nie pozwala na pełną swobodę ruchów. Dostęp do profesjonalnych sprzętów, również może stanowić problem. Czasem motywacją okazuje się także zakup karnetu. W momencie gdy nic nie tracimy bo swoją „siłownię” mamy w domu, często odpuszczamy.

Ćwiczenia w domu mają swoje wady i zalety. Jednak warto przemyśleć tą formę aktywności, często od treningu w domu, możemy rozpocząć swoją przygodę ze sportem. Dla początkujących jest to świetna opcja na zmianę dotychczasowego stylu życia.

Buty trekkingowe na górski szlak

Odpowiednie obuwie jest bardzo ważnym, jeśli nie najważniejszym elementem ekwipunku w czasie wyprawy w góry. Wybór niewłaściwych butów spowoduje, że przyjemna wycieczka może zmienić się w koszmar, a na wyleczenie bolesnych otarć potrzeba co najmniej kilku dni. Najlepszym rozwiązaniem są buty trekkingowe przystosowane specjalnie do wędrówek po górskich szlakach. Obecnie na rynku można znaleźć wiele modeli obuwia, które są bardzo wyspecjalizowane, np. przeznaczone jedynie na jednodniowe wycieczki lub na długie, wielokilometrowe podejścia. Na szczęście dostępne jest także bardziej uniwersalne obuwie, które przyda się każdemu turyście planującemu wypad w góry. W czasie zakupu takich butów warto uwzględnić własne potrzeby, na przykład czy planujemy wycieczki jedynie latem, czy również w zimą.

Dostępne są także buty trekkingowe damskie projektowanie z myślą o kobietach. Standardowe obuwie trekkingowe wykonane jest ze skóry i ma dosyć długie cholewy sięgające za kostkę. Takie buty doskonale sprawdzają się w różnych warunkach pogodowych i na zmiennym terenie. Można w nich wędrować po śniegu i po błocie. Charakteryzują się również dobrą wodoszczelnością, co ma duże znaczenie w górach, gdzie w każdej chwili może popsuć się pogoda. Oprócz wygody w czasie górskiej wędrówki liczy się także bezpieczeństwo. Buty muszą charakteryzować się bardzo dobrą przyczepnością do powierzchni, nie mogą się ślizgać, a także powinny zabezpieczać przed urazami stopy. Kontuzja na szlaku jest nie tylko nieprzyjemna, ale może być także niebezpieczne, więc warto unikać takich sytuacji.